|
Didactic exploitation of the francophonie in Oceania
Antropiusová, Andrea ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce, na téma Didaktické využití frankofonie v Oceánii, vznikla na základě nepříliš dostačujících výsledků dotazníku zaměřujícího se na frankofonii a frankofonní reálie zámořských oblastí nacházejících se v Tichém oceánu. Diplomová práce je rozdělena do tří velkých částí, které jsou následně rozděleny do podkapitol. První část vysvětluje výběr, zaměření a cíle položených otázek v dotazníku, zároveň uvádí jejich vyhodnocení. V teoretické části se snaží z didaktického hlediska vysvětlit a charakterizovat receptivní a produktivní kompetence s ohledem na jazykové úrovně A2 a B1, stanovené dle CECRL. Na teoretickou část navazuje část praktická, která popisuje vytvořené pracovní listy obsahující vždy cvičení zaměřená nejprve na receptivní dovednost - poslech cizojazyčného projevu, poté na dovednost produktivní - mluvení. Poslechové dokumenty spolu se cvičeními jsou zaměřeny na kulturní svátky a tradice, na jazykovou situaci a jazykové zvláštnosti těchto francouzských zámořských oblastí v Tichém oceánu: La Polynésie française, Wallis-et- Futuna, Vanuatu a La Nouvelle-Calédonie. KLÍČOVÁ SLOVA Tichý oceán, jazykové zvláštnosti, místní jazyky, zámořská území, frankofonie, pracovní listy, receptivní a produktivní dovednosti - poslech a mluvení, jazyková úroveň, jazykové prostředky, jazykové...
|
|
Didaktické zpracování učiva o Ekonomické integraci pro obchodní akademie
Kolářová, Sandra ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktického zpracování učiva o ekonomické integraci pro obchodní akademie. Cílem práce je přinést v praxi použitelné výstupy, které by zjednodušily učitelům přípravu a výuku tohoto tematického celku. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je věnována studiu platných zákonů, rámcových a školních vzdělávacích programů, které by měly sloužit k definování požadavků a předpokladů nutných pro výuku tohoto tematického celku. Praktická část následně čerpá z vyvozených teoretických závěrů. V úvodu praktické části je představen výkladový text o ekonomické integraci a Evropské unii. Dále je pozornost zaměřena na vytvoření databáze otázek a úkolů sloužících k procvičování a hodnocení znalostí studentů. V návaznosti na tyto materiály jsou představeny výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi učiteli a studenty Karlínské obchodní akademie v Praze 8, kterým byly výstupy práce poskytnuty k připomínkování. Práce je ukončena závěrem spojeným s doporučením a postřehy získanými v průběhu psaní této diplomové práce.
|
|
Logistika v mezinárodním obchodu - didaktické zpracování učiva pro obchodní akademie
Höferová, Petra ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktického zpracování logistiky v mezinárodním obchodu, která je vyučována na obchodních akademiích se zaměřením na zahraniční obchod. Jednotlivá témata z logistiky jsou obsahem učiva předmětu "Ekonomika zahraničního obchodu". Práce je rozdělena do několika částí, kdy úvod je věnován rámcovým vzdělávacím programům a dále školním vzdělávacím programům. Na systém vzdělávací soustavy v České republice navazuje teoretické zpracování jednotlivých obsahových částí logistiky, které by mělo posloužit pro učitele jako podklad při výuce. Závěrečná část práce je zaměřena na praktické příklady a otázky z logistiky pomáhající k ověření znalostí studentů.
|
|
Daňová soustava - didaktické zpracování učiva na obchodních akademiích
Mliková, Markéta ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Mašová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematickým celkem daňová soustava, který se vyučuje v rámci předmětu ekonomika na obchodních akademiích. V první části diplomové práce je tematický celek analyzován po teoretické stránce od obecných charakteristik předmětu po zaměření na teorii výuky učiva o daňové soustavě. Druhá část je věnována zpracování z pohledu učitelské praxe. Tematický celek je v ní rozvržen do vyučovacích hodin a je navržena jejich konkrétní struktura. Výsledkem práce je návrh zpracování tematického celku daňová soustava, který může sloužit jako podklad pro přípravu učitele na vyučování.
|