Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didactic exploitation of the francophonie in Oceania
Antropiusová, Andrea ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce, na téma Didaktické využití frankofonie v Oceánii, vznikla na základě nepříliš dostačujících výsledků dotazníku zaměřujícího se na frankofonii a frankofonní reálie zámořských oblastí nacházejících se v Tichém oceánu. Diplomová práce je rozdělena do tří velkých částí, které jsou následně rozděleny do podkapitol. První část vysvětluje výběr, zaměření a cíle položených otázek v dotazníku, zároveň uvádí jejich vyhodnocení. V teoretické části se snaží z didaktického hlediska vysvětlit a charakterizovat receptivní a produktivní kompetence s ohledem na jazykové úrovně A2 a B1, stanovené dle CECRL. Na teoretickou část navazuje část praktická, která popisuje vytvořené pracovní listy obsahující vždy cvičení zaměřená nejprve na receptivní dovednost - poslech cizojazyčného projevu, poté na dovednost produktivní - mluvení. Poslechové dokumenty spolu se cvičeními jsou zaměřeny na kulturní svátky a tradice, na jazykovou situaci a jazykové zvláštnosti těchto francouzských zámořských oblastí v Tichém oceánu: La Polynésie française, Wallis-et- Futuna, Vanuatu a La Nouvelle-Calédonie. KLÍČOVÁ SLOVA Tichý oceán, jazykové zvláštnosti, místní jazyky, zámořská území, frankofonie, pracovní listy, receptivní a produktivní dovednosti - poslech a mluvení, jazyková úroveň, jazykové prostředky, jazykové...
Didaktické zpracování učiva o Ekonomické integraci pro obchodní akademie
Kolářová, Sandra ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktického zpracování učiva o ekonomické integraci pro obchodní akademie. Cílem práce je přinést v praxi použitelné výstupy, které by zjednodušily učitelům přípravu a výuku tohoto tematického celku. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je věnována studiu platných zákonů, rámcových a školních vzdělávacích programů, které by měly sloužit k definování požadavků a předpokladů nutných pro výuku tohoto tematického celku. Praktická část následně čerpá z vyvozených teoretických závěrů. V úvodu praktické části je představen výkladový text o ekonomické integraci a Evropské unii. Dále je pozornost zaměřena na vytvoření databáze otázek a úkolů sloužících k procvičování a hodnocení znalostí studentů. V návaznosti na tyto materiály jsou představeny výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi učiteli a studenty Karlínské obchodní akademie v Praze 8, kterým byly výstupy práce poskytnuty k připomínkování. Práce je ukončena závěrem spojeným s doporučením a postřehy získanými v průběhu psaní této diplomové práce.
Logistika v mezinárodním obchodu - didaktické zpracování učiva pro obchodní akademie
Höferová, Petra ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktického zpracování logistiky v mezinárodním obchodu, která je vyučována na obchodních akademiích se zaměřením na zahraniční obchod. Jednotlivá témata z logistiky jsou obsahem učiva předmětu "Ekonomika zahraničního obchodu". Práce je rozdělena do několika částí, kdy úvod je věnován rámcovým vzdělávacím programům a dále školním vzdělávacím programům. Na systém vzdělávací soustavy v České republice navazuje teoretické zpracování jednotlivých obsahových částí logistiky, které by mělo posloužit pro učitele jako podklad při výuce. Závěrečná část práce je zaměřena na praktické příklady a otázky z logistiky pomáhající k ověření znalostí studentů.
Daňová soustava - didaktické zpracování učiva na obchodních akademiích
Mliková, Markéta ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Mašová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá tematickým celkem daňová soustava, který se vyučuje v rámci předmětu ekonomika na obchodních akademiích. V první části diplomové práce je tematický celek analyzován po teoretické stránce od obecných charakteristik předmětu po zaměření na teorii výuky učiva o daňové soustavě. Druhá část je věnována zpracování z pohledu učitelské praxe. Tematický celek je v ní rozvržen do vyučovacích hodin a je navržena jejich konkrétní struktura. Výsledkem práce je návrh zpracování tematického celku daňová soustava, který může sloužit jako podklad pro přípravu učitele na vyučování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.